
De Schulpengat heeft vooral met de Molengat en de Wagemaker gevaren, maar ook een enkele keer met de enkeldekker Marsdiep uit 1964. Hier zien we beide veerboten in 't Horntje.
Foto: Beeldbank Rijkswaterstaat / Rob Jungcurt

Deze foto stamt uit het prille begin van de carrière van de TESO-dubbeldekker Schulpengat. Nog helemaal nieuw ligt de veerboot aan de kade in 't Horntje.
Foto: © Beeldbank Rijkswaterstaat

De moderne TESO-vloot in de haven van 't Horntje. We schrijven september 1991.
Foto: © Beeldbank Rijkswaterstaat

Deze Texelse luchtfoto laat de veerhaven van Texel zien in 1991. De TESO-enkeldekkers Marsdiep en Texelstroom liggen op dat moment opgelegd in Den Helder.
Foto: © Beeldbank Rijkswaterstaat

De TESO-vloot gevangen op een luchtfoto uit 1993.
Foto: © Beeldbank Rijkswaterstaat

De Schulpengat komt aan bij het oude havenhoofd van 't Horntje, in 2004 verbreed voor de komst van de bredere Dokter Wagemaker (2005).
Foto: © J. Pater

Foto: © J. Pater

Op een najaarsdag van 2002 zien we de TESO-dubbeldekker Schulpengat koers zetten naar Texel.
Foto: © Schulpengat.nl

De Schulpengat passeert de Molengat onder stormachtige condities op het Marsdiep.
Foto: © Peter Mecklenbeck

De Schulpengat onderweg naar Den Helder bij een ruwe zee.
Foto: © Peter Mecklenbeck

De haven van 't Horntje heeft net de nieuwe breakwaters gekregen in 2004, maar de fuik is nog zoals in 1964.
Foto: Schulpengat.nl

Vanaf het parkeerterrein kon je zo de helling opklimmen om op de fuikwand naar de TESO-boten te kijken. Na de aanpassing van de haven staat er een hek tussen.
Foto: © Schulpengat.nl

De machines dreunen, de kopjes koffie trillen: de Schulpengat is onderweg naar het eiland.
Foto: Johan Wieland (Licentie: CC BY-ND 2.0)

De Schulpengat in het laatste jaar van de gele kleurstelling.
Foto: © Schulpengat.nl

Zowel de Molengat als de Schulpengat liggen op rust op deze januaridag in 2006. De nieuwe Dokter Wagemaker verzorgt de dienst.
Foto: © Schulpengat.nl

Een close-up van de romp van de Schulpengat. Hier is goed te zien dat de dubbeldekker geen fender heeft, zoals bijvoorbeeld de PSD-boot Prins Johan Friso.
Foto: © Schulpengat.nl

Het onderste rijdek heeft aan beide kanten een flinke stalen deur, de Schulpengat heeft op het bovenste rijdek een minder zeewaardige deur met (roestige) lamellen.
Foto: © Schulpengat.nl

De TESO-dubbeldekker Schulpengat (1990) in de veerhaven van Texel ('t Horntje).
Foto: © Schulpengat.nl

Het TESO-geel wordt nog eens goed beschenen door de zon op deze foto, een jaartje later krijgt de Schulpengat haar retrofit en verdwijnt het geel voorgoed.
Foto: © Schulpengat.nl

Vanuit de duinen bij 't Horntje zien we de TESO-boten liggen in de zon.
Foto: © Schulpengat.nl

Veerbootdrukte bij 't Horntje, maar liefst drie TESO-veerboten zien we op deze foto uit 2006.
Foto: © Schulpengat.nl

Drie TESO-veerboten gevangen in één beeld. Van 2005 tot 2008 was het vaak mogelijk.
Foto: Stefan (Licentie: CC BY-NC-ND 2.0)

De Schulpengat in het droogdok tijdens de retrofit in 2007.
Foto: © Frans Sanderse

Begin april 2007 zou de Schulpengat weer terugkeren naar Texel. In de tussentijd werd de veerdienst uitgevoerd met de Dokter Wagemaker (2005) en de Molengat (1980).
Foto: © Dave Jansen

De Schulpengat ligt aan de kade tijdens de retrofit in Schiedam, de veerboot heeft hierbij dezelfde huisstijl gekregen als de Dokter Wagemaker (2005).
Foto: © Dave Jansen

De Schulpengat is bijna klaar voor vertrek naar Texel vanuit Schiedam.
Foto: © Frans Sanderse

De eerste mijlen op de Noordzee bij Rotterdam voor de Schulpengat in de nieuwe huisstijl. Pas in 2018 komt de Schulpengat terug op deze plek, tijdens de laatste reis naar de sloper in Gent.
Foto: © Frans Sanderse

De Schulpengat aan de onderhoudskade van 't Horntje. De TESO-logo's zijn nog niet opgeschilderd (stuurhuis+schoorsteen) na de retrofit.
Foto: © Jan Peter Kamermans

Na de retrofit in Schiedam is de Schulpengat weer teruggekeerd naar Texel, nu in de nieuwe TESO-huisstijl.
Foto: © Jan Peter Kamermans

Na de retrofit werden de TESO-logo's op Texel aangestipt met verf. Niet veel later werd TESO 'Koninklijk' en kreeg het schip nieuwe logo's met een kroontje.
Foto: © Jan Peter Kamermans

De Schulpengat na de retrofit in Den Helder, op de achtergrond zien we nog de oude verkeerscentrale van Den Helder.
Foto: © Schulpengat.nl

Het was even wennen, zo'n witte Schulpengat. Sommigen vonden het bijna Zeeuws, zo'n dubbeldekker zonder TESO-geel.
Foto: © Schulpengat.nl

Nog strak in de lak na de retrofit eerder in 2007 zien we de Schulpengat onze veerboot passeren.
Foto: © Schulpengat.nl

Tegenwoordig is hier een hoop veranderd, zo ligt er een nieuw parkeerterrein.
Foto: © Schulpengat.nl

De Schulpengat vertrekt naar Den Helder, op de achtergrond zien we Texel's eerste eigen dubbeldeksveerboot: de Molengat uit 1980.
Foto: © Schulpengat.nl

Hoewel de Schulpengat en de Molengat erg lijken op elkaar, zijn het geen zusterschepen. Dat werd temeer duidelijk toen de Schulpengat de nieuwe huisstijl kreeg aangemeten en de Molengat niet.
Foto: © Schulpengat.nl

De Schulpengat ligt vast in de fuik en de eerste auto's verlaten het schip in Den Helder.
Foto: Schulpengat.nl

Drukte in Den Helder tijdens de Vlootdagen. Deze luchtfoto van de veerhaven is gemaakt vanuit een helikopter van Defensie.
Foto: © Collectie Nederlands Instituut voor Militaire Historie (objectnummer: 2154_D080712FE3007)

Texel en al haar natuurlijke schoonheid, met op de achtergrond een bekende veerboot.
Foto: David van der Mark (Licentie: CC BY-SA 2.0)

Na onderhoud in Amsterdam keert de Schulpengat weer terug naar Texel. Hier passeert de dubbeldeksveerboot IJmuiden.
Foto: © Willem Oldenburg

Deze dag in 2011 ligt de Schulpengat op reserve. Dienstboot is de Dokter Wagemaker, die aan de overkant is als deze foto gemaakt wordt.
Foto: © Beeldbank Rijkswaterstaat

Een mooi plaatje vanuit de lucht. We zien goed de nieuwe fuikwanden en de Schulpengat in de laatste kleurstelling.
Foto: © Beeldbank Rijkswaterstaat

De veerhaven van 't Horntje werd begin jaren 60 aangelegd en als eerste gebruikt door de Koningin Wilhelmina, De Dageraad (1955), Dokter Wagemaker (1934) en de Voorwaarts.
Foto: © Beeldbank Rijkswaterstaat

Nadat de Schulpengat vanaf 2005 niet meer de dienstboot was, lag het schip het grootste deel van de tijd op reserve.
Foto: © Schulpengat.nl

Het uitzicht op de veerhaven van Texel vanuit het stuurhuis van de TESO-dubbeldekker Schulpengat.
Foto: © J.P. Kamermans

De TESO-veerboot Schulpengat in een fraaie zomerstorm in 2012.
Foto: Bourdon16 (CC BY-SA 3.0)

In wat woeliger water zet de Schulpengat koers naar Texel.
Foto: nldazuu.com (licentie: CC BY-NC-SA 2.0)

Het Marsdiep is geen drukbevaren zee, maar de haven van Den Helder trekt veel offshore aan en natuurlijk onze eigen Koninklijke Marine. Hier zien we de Schulpengat samen met een schip van rederij Vroon uit Breskens.
Foto: Martin Broek (Licentie: CC BY-NC 2.0)

Voor onderhoud ging de veerboot Schulpengat naar de Oranjewerf in Amsterdam. Hier zien we het schip in het droogdok in 2015.
Foto: © Rene Hofsteden

Na de dokbeurt van 2015 keert de Schulpengat weer terug naar Texel. Hier passeert de dubbeldeksveerboot IJmuiden.
Foto: © Wim Vrolijk

De Dokter Wagemaker (2005) gezien vanaf het topdek van de Schulpengat (1990).
Foto: © J.P. Kamermans

Een peulenschil voor de Schulpengat: zelfs met windkracht 9 op de flank is de dubbeldekker nog volledig wendbaar door de 4 Voith's.
Foto: © Schulpengat.nl

Deze storm in 2016 werd de laatste voor de Schulpengat. Het schip zou alleen nog bij mooier weer worden ingezet, tot in 2018 de afscheidsvaart plaatsvond.
Foto: © Schulpengat.nl

Paaltje pikken noemen we dat in vakjargon, af en toe een mooie golf incasseren.
Foto: © Schulpengat.nl

Tijdens storm vaart de Schulpengat uiterst stabiel en rustig. Dat heeft onder andere te maken met de 'knikspant', de vorm van de romp die extra weerstand biedt tegen de deining.
Foto: © Schulpengat.nl

De veerboot Schulpengat komt aan bij 't Horntje op Texel.
Foto: © Schulpengat.nl

De storm is gaan liggen, wat overblijft is een fraaie avond. Op de achtergrond zien we bij Fort Kijkduin in Huisduinen de vuurtoren Lange Jaap.
Foto: © Schulpengat.nl

Tegenlicht is doorgaans de vijand van de fotograaf, maar in dit geval is er toch een fraaie plaat ontstaan. De Schulpengat vaart na een stormachtig dagje op het Marsdiep terug naar Texel.
Foto: © Schulpengat.nl

In tegenstelling tot de Molengat zat je op de Schulpengat achter glas op het voordek. Wel waren er veel meer zitplaatsen.
Foto: David van der Mark (Licentie: CC BY-SA 2.0)

Genieten van de zon op de Schulpengat. Ruim 26 zomers zaten eilanders en toeristen gebakken op deze TESO-dubbeldekker.
Foto: David van der Mark (Licentie: CC BY-SA 2.0)

Een luchtfoto van de TESO-veerboot Schulpengat in augustus 2016. De Schulpengat werd in die zomer voor het laatst structureel ingezet, al moest het schip in 2017 meerdere weken invallen voor de Texelstroom.
Foto: © Ruud Alting

Wat een schaalverschil tussen de nieuwste en de oudste TESO-veerboot. En in 1990 vonden we de Schulpengat al zo groot.
Foto: © Schulpengat.nl

Op een mooie zomerdag in 2016 zet de Schulpengat koers naar Den Helder.
Foto: © Schulpengat.nl

Het TESO-vlaggenschip Texelstroom (2016) zien we hier samen met de Schulpengat (1990) in de veerhaven van Texel.
Foto: © Schulpengat.nl

Het hoofdrijdek van de Schulpengat meet ruim 1300 m2, waarvan ongeveer 900 m2 geschikt is voor vrachtwagens.
Foto: © Schulpengat.nl

De zijgangen op de Schulpengat (1990) zijn alleen geschikt voor personenauto's en bestelbusjes. Vrachtwagens nemen altijd plaats op het middendeel van het hoofdrijdek.
Foto: © Schulpengat.nl

Het hoofdrijdek (ook wel onderste autodek genoemd) van de Schulpengat.
Foto: © Schulpengat.nl

"Eilanders, welkom thuis."
Foto: © Schulpengat.nl

Het fietsendek was het veruit het meest rustige dek van de Schulpengat. Veel toeristen wisten deze galerij niet te vinden en kwam en er dus ook nooit.
Foto: © Schulpengat.nl

De veerdienst Texel-Den Helder was tijdelijk aangewezen op de Schulpengat (1990).
Foto: © Schulpengat.nl

Een winters zonnetje zorgt toch nog voor wat mooie avondlicht op de Schulpengat.
Foto: © Schulpengat.nl

Dienstboot Schulpengat (1990) samen met brokkenmaker Texelstroom in 't Horntje. De Dokter Wagemaker is uit de vaart wegens de retrofit.
Foto: © Schulpengat.nl

Het laatste zonlicht van de dag valt op de dienstboot Schulpengat. Een winters plaatje uit 2017.
Foto: © Schulpengat.nl

De rust van een mooie winterdag, alleen verstoord door het gedreun van de Schulpengat.
Foto: © Schulpengat.nl

Een mooi doorkijkje door de brug van 't Horntje op Texel.
Foto: © Schulpengat.nl

Het fietsendek van de veerboot Schulpengat van de TESO-bootdienst naar Texel.
Foto: © Schulpengat.nl

De Schulpengat nadert de fuik van Den Helder op deze winterdag in januari 2017.
Foto: © Schulpengat.nl

In de winter van 2017 is de Schulpengat voor de laatste periode dienstboot. De Dokter Wagemaker ligt op de werf en de Texelstroom heeft net deze steiger aangevaren en ligt daarom aan de kant.
Foto: © Schulpengat.nl

In het 'blauwe uurtje' verdwijnt de TESO-dubbeldekker Schulpengat uit het zicht.
Foto: © Schulpengat.nl

Met verve vervult de Schulpengat nog een laatste maal de rol van dienstboot. Het schip is eind januari 2017 de enige inzetbare TESO-veerboot.
Foto: © Schulpengat.nl

De steiger op de voorgrond had eerder een onaangekondigd bezoekje gekregen van de Texelstroom (2016). De steiger heeft verloren van het TESO-vlaggenschip.
Foto: © Schulpengat.nl

Vanaf de wal in Den Helder hebben we op deze mooie meidag in 2017 goed uitzicht op de gehele TESO-vloot.
Foto: © Schulpengat.nl

De Texelstroom (2016) is in mei 2017 defect en dus valt de Schulpengat in. Hierna vaart het schip slechts nog een afscheidsdag.
Foto: © Schulpengat.nl

Boven de Texelse duintjes bij 't Horntje zien we de Schulpengat de veerhaven naderen in mei 2017.
Foto: © Schulpengat.nl

De Schulpengat nadert Texel op deze meidag in 2017.
Foto: © Schulpengat.nl

Het lijkt de normaalste zaak van de wereld, de Schulpengat in de vaart. Toch zijn de dagen voor de veerboot geteld wanneer deze foto gemaakt wordt in mei 2017.
Foto: © Schulpengat.nl

De Dokter Wagemaker gezien vanaf het fietsendek van de Schulpengat. Dit dek ligt op halve hoogte van het hoofdrijdek.
Foto: © Schulpengat.nl

Een olieplatform vormt een mooi decor achter de Helderse fuik. Voor de komst van de kopladers liep het Nieuwe Diep hier door, sindsdien blokkeert de fuik en het veerplein de 'vaargeul' als een dam.
Foto: © Schulpengat.nl

In mei 2017 moet de Schulpengat invallen voor de defecte Texelstroom.
Foto: © Schulpengat.nl

De Dokter Wagemaker passeert de Schulpengat op de afscheidsdag voor de oudste boot uit de TESO-vloot.
Foto: © Schulpengat.nl

In alle rust komt de Schulpengat de fotograaf voorbij.
Foto: © Schulpengat.nl

Met de Texelse vlag haflstok in de mast vaart de Schulpengat voor een van de laatste keren naar Den Helder.
Foto: © Schulpengat.nl

Beide autodekken van de Schulpengat (1990) hebben zijgangen, hier zien we de zijgang van het hoofdrijdek van de veerboot.
Foto: © Schulpengat.nl

De spantnummers zijn op de Schulpengat in de scheepswand geklonken. Hier kijken we naar spant 90.
Foto: © Schulpengat.nl

Een kijkje naar de trap richting autodekken.
Foto: © Schulpengat.nl

Aangezien de Schulpengat voor de laatste keer in de vaart is, neemt de kapitein van het schip tijdens de overtocht een kijkje aan dek. Links hangt de werfplaat uit Heusden.
Foto: © Schulpengat.nl

De avond valt en de Schulpengat heeft nog een paar overtochten te gaan. Auto's rijden als vanouds de dubbeldekker op in Den Helder.
Foto: © Schulpengat.nl

Na de laatste afvaart meert de Schulpengat weer aan bij de NIOZ-haven, niet ver van 't Horntje. Hier zien we de veerboot verhuld in dichte mist, begin maart 2018.
Foto: © Schulpengat.nl

De fotograaf moest bij het maken van deze foto denken aan de keren dat hij de PSD-dubbeldekkers in 2003 bekeek, wachtend op verkoop in Vlissingen. Een dubbeldekker aan een kade blijft iets aparts, de fuik (of er naast) is toch meer het natuurlijke habitat.
Foto: © Schulpengat.nl

Wegens dijkverzwaring moest de Schulpengat weg uit de NIOZ-haven, de nieuwe ligplaats wordt de noodaanlanding van Den Helder.
Foto: Hotel Lands End (webcam)

De Schulpengat meert af bij de TESO-noodsteiger van Den Helder. Op de voorgrond zien we reguliere fuik.
Foto: Hotel Lands End (webcam)

De noodaanlanding van Den Helder is niet de meest fotogenieke locatie waar een veerboot kan liggen, vooral niet op een grijze dag. Toch maakten we een plaatje van de Schulpengat, wachtend op een koper.
Foto: Schulpengat.nl

De Schulpengat recht van voren gezien. De veerboot ligt sinds 16 mei 2018 opgelegd aan de noodaanlanding van Den Helder.
Foto: Schulpengat.nl

De Schulpengat is halverwege juni 2018 vanuit Den Helder teruggekeerd naar Texel. De dubbeldeksveerboot is afgemeerd naast de lange fuikwand.
Foto: Schulpengat.nl

De Schulpengat ligt er eenzaam bij in de veerhaven van 't Horntje. De Texelstroom en de Dokter Wagemaker varen op het Marsdiep.
Foto: Schulpengat.nl

Jarenlang waren de Schulpengat en de Dokter Wagemaker de enige twee TESO-veerboten.
Foto: Schulpengat.nl

Het promenadedek ligt er verlaten bij. Vorig jaar nog konden Eilanders en toeristen genieten van de zon vanaf dit dek.
Foto: Schulpengat.nl

De Schulpengat afgemeerd naast de fuik van 't Horntje, gezien vanaf de Dokter Wagemaker.
Foto: Schulpengat.nl

Een mooie avondfoto van de Schulpengat naast de fuik van 't Horntje in augustus 2018.
Foto: © Ruud Alting

De Schulpengat ligt naast de lange fuikwand van 't Horntje opgelegd. Op het moment van de foto weet niemand wat er met het schip zou gebeuren.
Foto: © Schulpengat.nl

In het avondlicht van een septemberavond op Texel zien we de Schulpengat naast de fuik liggen.
Foto: © Schulpengat.nl

Het laatste daglicht van de eerste septemberdag van 2018 valt op de TESO-veerboot Schulpengat (1990).
Foto: © Schulpengat.nl

De fuik van 't Horntje werd aangelegd in 1964 voor de enkeldekker Marsdiep. De dubbeldeksveerboot Schulpengat heeft in 1991 kort samen gevaren met de Marsdiep (1964).
Foto: © Schulpengat.nl

Begin september lag dit platform voor de boeg van de Schulpengat. Een paar dagen later was het weer verdwenen. Ook hebben mensen activiteit waargenomen op de Schulpengat.
Foto: © Schulpengat.nl

Een luchtfoto van de laatste reis van de Schulpengat van Texel naar Gent, nabij de Eurogeul / Maasvlakte.
Foto: © Ruud Alting

Tijdens de laatste vaart zet de Schulpengat er bij Rotterdam flink de vaart in, hier zien we de dubbeldeksveerboot bijna 14 knopen varen.
Foto: © Ruud Alting

Een detailopname van de Schulpengat tijdens de laatste vaart naar Gent.
Foto: © Ruud Alting

De Schulpengat in het tegenlicht op de volle zee. Het kwam niet vaak voor dat de veerboot op de Noordzee kwam, alleen bij werfbezoeken aan Schiedam en Amsterdam.
Foto: © Ruud Alting

De Schulpengat vaart eenzaam op de Noordzee richting Zeeland, op de achtergrond zien we de Maasvlakte en de havens van Rotterdam.
Foto: © Ruud Alting

De veerboot Schulpengat passeert enkele schepen die voor anker liggen aan de rand van de Eurogeul bij Rotterdam.
Foto: © Ruud Alting

De Schulpengat heeft de Nederlandse kust gevolgd tot Rotterdam, waar het schip via de Eurogeul naar de Zeeuwse loodspost Steenbank vaart.
Foto: © Ruud Alting

De Schulpengat in de Sardijngeul voor de Vlissingse Boulevard. De fotograaf was kapitein op de PSD-dubbeldekkers.
Foto: © Kees Lems

De dubbeldeksveerboot Schulpengat gezien vanuit Vlissingen met op de achtergrond Breskens.
Foto: © Schulpengat.nl

Een redeboot van het Belgische Loodswezen werpt een lichtbundel op de veerboot Schulpengat op de rede van Vlissingen.
Foto: © Schulpengat.nl

De Schulpengat kon in de vroege uurtjes van 1 november 2018 eindelijk schutten in de sluis van Terneuzen.
Foto: © Bas Schaatsenberg

De Schulpengat meert in het eerste daglicht van 1 november 2018 af bij sloper Galloo in Gent.
Foto: © Adri van de Wege

De dubbeldeksveerboot Schulpengat aan de kade van de sloper in Gent.
Foto: © PSDnet.nl

Gelijk na het afmeren veranderde AIS-status van de Schulpengat in ‘Decommisioned or Lost’.
Foto: © PSDnet.nl

Op de foto's is te zien dat waarschijnlijk de werfplaat nog op het schip aanwezig is, deze hangt in de middelste galerij op het promenadedek.
Foto: © PSDnet.nl

Op de vroege ochtend van 1 november 2018 werd de Schulpengat afgemeerd aan deze kade in Gent om gesloopt te worden.
Foto: © PSDnet.nl

Ook op 6 november was de sloop van de Schulpengat nog niet in volle gang.
Foto: © Demian Lijsenaar

Het topdek is al voor een groot deel gesloopt. In de salon staan bakken waar sloopafval van het schip getakeld kan worden.
Foto: Anoniem

Sloper Galloo is begonnen met de sloop van de salon. De stoelen zijn losgehaald, net zoals het isolatiemateriaal.
Foto: Anoniem

De sloop van de Schulpengat is in volle gang, hier zien we de situatie op het topdek.
Foto: Anoniem

De Schulpengat zonder stuurhuizen en zonder schoorstenen in Gent. Een stuurhuis komt terug naar Texel, de andere zien we net als de rest van de veerboot hoogstwaarschijnlijk terug als scheermesje.
Foto: © Frank Molenaar

Naast de Schulpengat zien we een voormalige IJslandse trawler, op de romp staat nog net 'Akureyri', de thuishaven.
Foto: © Gilbert Gyssels

De sloop van de Schulpengat in Gent gaat gestaag door, de snijbranders zijn al een eindje door de Helderse kant heen.
Foto: © Gilbert Gyssels

Het is een treurig gezicht in Gent op Eerste Kerstdag 2018.
Foto: © Gilbert Gyssels

De sloop van de Schulpengat is begin 2019 hervat.
Foto: © Janpieter Reinsma

Tussen Kerst 2018 en Nieuwjaarsdag 2019 lag de sloop van de Schulpengat grotendeels stil. Dit zijn de eerst foto's van de Schulpengat in 2019.
Foto: Janpieter Reinsma

De sloop gaat verder in Gent, ook de IJslandse trawler ligt nog naast de Schulpengat.
Foto: Boy van Dijk

De Schulpengat is nu meer een enkeldekker zonder het bovenste autodek.
Foto: © PSDnet.nl

De Schulpengat zal binnenkort op de helling worden gesleept om ook de romp te slopen.
Foto: © PSDnet.nl

Ook een groot deel van het onderste autodek is inmiddels gesloopt.
Foto: © PSDnet.nl

De sloop van de dubbeldeksveerboot Schulpengat op de laatste dag van januari 2019.
Foto: © Sander Schaatsenberg

De scheepsnaam SCHULPENGAT is op de laatste dag van januari 2019 verworden tot GAT.
Foto: © Sander Schaatsenberg

Het stuurhuis van de Schulpengat op het terrein van sloperij Galloo in Gent. Schulpengat.nl kon eind september 2018 al onthullen dat het stuurhuis terugkeert naar Texel.
Foto: © Henk Van Egdom

De hopen met schroot stapelen zich op naast de voormalige TESO-veerboot Schulpengat in Gent.
Foto: © Frank Molenaar

We zien de binnenkant van het autodek met waarschuwingen zoals 'Remmen Vast' en 'Auto-alarm Af'.
Foto: © Frank Molenaar

Aan de Texelse kant is de rijdekdeur nog niet gesloopt op 8 februari 2019.
Foto: © Frank Molenaar

Op vrijdag 8 februari 2019 is er weinig meer over van wat ooit het vlaggenschip van TESO was.
Foto: © Frank Molenaar

De bergen staal op de kades van Galloo in Gent groeien met de dag nu er steeds minder over is van de Schulpengat.
Foto: © PSDnet.nl

In maart 2019 is er weinig meer over van de voormalige TESO-veerboot Schulpengat.
Foto: © PSDnet.nl

Nog even en wat over is van de veerboot Schulpengat gaat de sloophelling op. Op dit moment is de sloophelling alleen nog bezet.
Foto: © PSDnet.nl

Helemaal links op de kade staat nog het stuurhuis van de Schulpengat die terug naar Texel komt. Rechts op de kade staat een stuurhuis van een ander schip.
Foto: © PSDnet.nl

Twee bankjes van de Schulpengat op de veerboot De Vriendschap tussen Vlieland en Texel.
Foto: © Jan Peter Kamermans

Het stuurhuis van de Schulpengat is bewaard gebleven en maakt tegenwoordig deel uit van het TESO-paviljoen van Maritiem- en Juttersmuseum Flora.

Het stuurhuis van de Schulpengat is bewaard gebleven en maakt tegenwoordig deel uit van het TESO-paviljoen van Maritiem- en Juttersmuseum Flora.

Het stuurhuis van de Schulpengat is bewaard gebleven en maakt tegenwoordig deel uit van het TESO-paviljoen van Maritiem- en Juttersmuseum Flora.

Het stuurhuis van de Schulpengat is bewaard gebleven en maakt tegenwoordig deel uit van het TESO-paviljoen van Maritiem- en Juttersmuseum Flora.

Het stuurhuis van de Schulpengat is bewaard gebleven en maakt tegenwoordig deel uit van het TESO-paviljoen van Maritiem- en Juttersmuseum Flora.

Het stuurhuis van de Schulpengat is bewaard gebleven en maakt tegenwoordig deel uit van het TESO-paviljoen van Maritiem- en Juttersmuseum Flora.

Het stuurhuis van de Schulpengat is bewaard gebleven en maakt tegenwoordig deel uit van het TESO-paviljoen van Maritiem- en Juttersmuseum Flora.

Het stuurhuis van de Schulpengat is bewaard gebleven en maakt tegenwoordig deel uit van het TESO-paviljoen van Maritiem- en Juttersmuseum Flora.

Het stuurhuis van de Schulpengat is bewaard gebleven en maakt tegenwoordig deel uit van het TESO-paviljoen van Maritiem- en Juttersmuseum Flora.

Het stuurhuis van de Schulpengat is bewaard gebleven en maakt tegenwoordig deel uit van het TESO-paviljoen van Maritiem- en Juttersmuseum Flora.